Resepi Oat Untuk Gastrik

Makanan sesuai untuk gastrik, resepi biskut oat diet, resep oatmeal untuk diet, resep overnight oatmeal untuk diet, makanan untuk pesakit gastrik, breakfast resepi oat untuk diet, resepi oat berlauk, resepi oat for baby, resepi overnight oat,

Selamat pagi semua! Hari ini kita akan berkongsi salah satu resepi yang sangat sihat dan berkhasiat untuk diet iaitu Overnight Oats. Ini adalah makanan sarapan yang sangat mudah dan cepat disediakan, serta penuh dengan nutrien yang bermanfaat bagi anda.

Resepi Oat Diet Sedap

Ingredients:

  • 1 cawan oatmeal (bukan instant oatmeal)
  • 1 cawan susu rendah lemak
  • 1/2 cawan yogurt Yunani (tanpa pemanis)
  • 1 camca kecil madu (optional)
  • 1 camca kecil biji Chia
  • 1/2 camca kecil ekstrak vanila
  • 1/2 cawan buah-buahan segar (pilihannya terpulang pada anda)

Cara-cara:

  1. Campurkan oatmeal, susu, yogurt, madu, biji Chia dan ekstrak vanila dalam mangkuk.
  2. Kacau rata sehingga bahan-bahan tersebut tercampur betul.
  3. Susun buah-buahan segar di dalam bekas kedap udara.
  4. Letakkan campuran oatmeal ke atas buahan-buahan tersebut.
  5. Tutup bekas tersebut dan masukkan dalam peti sejuk untuk menjadikan sarapan esok hari.
  6. Pagi esok, keluarkan bekas tersebut dari peti sejuk dan nikmati!

Anda juga boleh menambahkan lebih banyak buah-buahan atau kacang-kacangan kesukaan anda sebagai topping pada sarapan Anda. Selain itu, Anda juga boleh bereksperimen dengan pelbagai jenis yogurt/kacang-kacangan/ekstrak agar lebih banyak variasi pada sarapan anda.

Semoga resepi ini berguna bagi anda yang ingin menjalankan gaya hidup yang sihat dan lebih baik. Jangan lupa untuk berkongsi resepi ini dengan keluarga dan rakan-rakan anda supaya mereka juga dapat menikmati sarapan yang sihat dan enak ini.

Resepi Oat Untuk Gastrik

If you are looking for Resepi overnight oats resepi overnight oat yang mudah sedap untuk, you've visit to the right web. We have images like Resepi overnight oats resepi overnight oat yang mudah sedap untuk, yuhaisya . . resepi oat sedap, resepi diet guna oat instantasshataddfame. Here it is:

6 resipi overnight oats ni boleh buat anda kenyang, kurangkan berat, jom cuba menu diet ini untuk kurus bidadari.my

Oat resepi kurus sedap amalkan pil oatmeal quaker. Resepi quaker oat untuk diet resepi smoothie oat untuk diet resepi. 6 resipi overnight oats ni boleh buat anda kenyang, kurangkan berat. Resepi biskut oat sedap dan mudah. Resipi oat sihat resepi bergambar. Jom cuba menu diet ini untuk kurus bidadari.my. Oat resepi insaf



Also read:

.