Resepi Vietnamese Spring Roll Sos Hijau

Resepi vietnamese spring roll sos hijau tosca, resepi vietnamese spring roll sos hijau sage, resepi vietnamese spring roll sos hijau daun, resepi vietnamese spring roll sos hijau army, resepi vietnamese spring roll sos hijau stabilo, resepi vietnamese spring roll sos hijau tua, resepi vietnamese spring roll sos hijau pupus,

Jom kita berkenalan dengan hidangan baru yang sedap dari Vietnam iaitu Spring Roll. Makanan ini semakin popular di kalangan rakyat Malaysia kerana rasanya yang unik dan istimewa. Dengan resepi ini, anda boleh membuat popia Vietnam yang enak dan sedap di rumah.

Bahan-Bahan

Anda memerlukan bahan berikut:

  • 10 keping popia kering
  • 1 biji timun
  • 1 biji carrot
  • 100gm taugeh
  • 1 mangkuk besar air panas
  • 50gm udang kecil
  • 50gm daging ayam cincang
  • 1 cawan minyak masak
  • Garam, gula dan lada sulah untuk perasaan

Cara-Cara

Ikuti langkah langkah di bawah untuk menghasilkan popia Vietnam yang sedap:

  1. Rebuskan taugeh dalam air panas selama 5 minit, toskan dan ketepikan.
  2. Kupas kulit timun dan carrot, kemudian iris halus.
  3. Panaskan minyak dalam kuali. Tumis udang dan daging ayam sehingga masak.
  4. Gaulkan taugeh, timun dan carrot bersama-sama dengan udang dan daging ayam. Tambah garam, gula dan lada sulah untuk perasaan.
  5. Untuk menggulung popia, rendamkan satu keping popia dalam air suam selama 10 saat. Kemudian, angkat dan letakkan di atas dulang.
  6. Letakkan adunan di bahagian bawah popia yang sudah diletakkan tadi dan bentukkan seperti yang dikehendaki. Gurau sedikit pun tak apa untuk mendapat bentuk yang cantik dan menarik.
  7. Roll up the spring roll by pulling the bottom of the wrapper tightly over the filling. Fold the sides inwards, and then continue rolling up the wrapper tightly.
  8. Ulangi proses yang sama dengan popia yang lain.
  9. Sedia untuk menjadi hidangan!

Cuba buat sendiri di rumah dan nikmati dengan keluarga dan rakan-rakan. Hidangan ini pasti menjadi pilihan yang baik untuk dimakan sebagai hidangan ringan atau untuk dijadikan hidangan utama pada waktu makan malam. Bakal mewakili cita rasa Vietnam dalam setiap gigitannya, hidangan ini pasti akan menjadi kegemaran anda sekeluarga.

With this recipe, you can now enjoy the taste of Vietnam Spring Roll right in the comfort of your home. Give it a try and let us know what you think!

Resepi Vietnamese Spring Roll Sos Hijau

If you are searching about Resepi vietnamese spring roll sos hijau sebenarnya vietnamese spring, you've visit to the right web. We have images like Resepi vietnam spring roll / mengidam nak makan popia vietnam resipi, resepi spring roll vietnam vietnamese spring rolls samyang mesti cuba, resepi vietnamese spring roll sos hijau sebenarnya vietnamese spring. Here you go:

Resepi vietnam spring roll / mengidam nak makan popia vietnam resipi, vietnamese spring rolls simple vegan blog

Resepi dan cara buat vietnamese spring roll. Resepi sos hijau vietnam roll. Resepi vietnamese hijau. Faye's recept vietnamese spring rolls – yourdailylife.nl. Resepi popia azie. Vietnamese yourdailylife. Vietnamese rice recipesaz makanan paper thai gio pillow zoncyber rocher ferrero nems rouleaux expectationvsreality rouleau



Also read:

.