Resepi Ayam Mudah Azie Kitchen

Resepi ayam mudah azie tesfai, resepi ayam mudah azienda, resepi ayam mudah aziel, resepi ayam mudah azie kaart, resepi sup ayam mudah, resepi ayam masak merah, resepi ayam berempah, resepi ayam black pepper, resepi ayam buttermilk,

Selamat datang ke dunia resipi dan perut yang bahagia! Kali ini kami ingin berkongsi dengan anda satu lagi resepi yang enak dan mudah untuk diikuti. Terutama untuk penggemar ayam, rasa kari ayam ini pasti tidak akan mengecewakan anda.

Kari Ayam Mudah Azie Kitchen

Pertama sekali, mari kita tengok gambar kari ayam yang lazat ini. Jangan lupa untuk bersedia kerana gambar ini pasti akan membuatkan anda terliur!

Jaminan kami, kari ayam ini sangat mudah untuk disediakan dan pastinya akan memuaskan selera pelbagai lapisan masyarakat. Berikut adalah bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat kari ayam ini:

Bahan-bahan

  • 2 ekor ayam, potong kecil berdasarkan sukatan yang disukai
  • 1 biji bawang besar, dipotong segi
  • 3 ulas bawang putih, dicincang halus
  • 2 inci halia, dicincang halus
  • 2 sudu besar rempah kari
  • 1 kotak susu pekat
  • 5 biji kentang, dipotong dadu
  • Air secukupnya
  • Garam dan gula secukup rasa

Sudah pun bersedia dengan bahan-bahan? Mari kita mula memasak kari ayam mudah ini!

Cara-Cara

  1. Panaskan sedikit minyak di dalam periuk dan tumiskan bawang besar, bawang putih dan halia sehingga naik bau;
  2. Tambahkan rempah kari dan ayam, kacau sebati sehingga ayam berubah warna;
  3. Tambahkan air secukupnya dan masukkan kentang;
  4. Aduk-aduk sebati dan biarkan semua bahan sehingga masak;
  5. Tambahkan susu pekat dan kacau sehingga sebati; dan
  6. Tambahkan garam dan gula secukup rasa.

Taraaa! Kari ayam mudah Azie Kitchen siap untuk dihidangkan. Kami yakin bahawa resepi ini akan membuatkan perut anda kenyang dan bahagia. Selamat mencuba dan jangan lupa kongsi gambar kari ayam anda pada kami!

Jangan risau jika anda memerlukan lebih banyak resepi mudah dan lazat, kerana kami sentiasa siap untuk membantu anda. Jumpa lagi dalam resipi selanjutnya!

Resepi Ayam Mudah Azie Kitchen

If you are looking for Resepi ayam masak rendang azie kitchen resepi book b, you've came to the right page. We have images like Resepi ayam goreng nasi padang rasmi suc, resepi kicap nasi ayam azie kitchen ahmedcux, resepi ayam masak merah kenduri simple jalan permata 1. Read more:

Resipi paprik ayam azie kitchen resepi bergambar, azie kitchen baby kailan goreng dengan sos tiram confinement food

Resepi nasi ayam penyet azie kitchen amie s little kitchen nasi ayam. Kari azie resepi familiar. Cara memasak resepi serunding ayam azie kitchen bangpohan blog. Azie kitchen baby kailan goreng dengan sos tiram confinement food. Resepi ayam azie kitchen koleksi resepi nasi ayam azie kitchen azie. Ayam masak merah pedesan resepi sedap ogo bawang azie cair. Resepi ayam azie


Also read:

.