Resepi Fudgy Brownies Azlita

Resepi brownies kedut azlita, resepi biskut brownies azlina ina, the best fudgy brownies, ghirardelli fudgy brownie recipe, resep fudgy brownies, recipe fudgy brownies, resep fudgy brownies, recipe fudgy flourless brownies,

Jangan terkejut jika ramai orang Asia sangat suka brownies! Ya, brownies memang menjadi kegemaran ramai orang, tidak kira di mana anda berada. Tetapi adakah anda tahu bahawa terdapat resipi brownies yang sangat mudah untuk diikuti? Resipi coklat mudah ini pasti akan memuaskan rasa kegemaran anda untuk brownies.

Resipi Brownies Coklat Mudah

Dalam resipi ini, anda akan memerlukan bahan-bahan berikut:

  • 200 gram coklat pekat (dark chocolate)
  • 100 gram mentega
  • 120 gram tepung gandum
  • 40 gram serbuk koko
  • 1/2 sudu teh garam
  • 3 biji telur
  • 150 gram gula perang halus
  • 1/2 sudu teh ekstrak vanila

Berikut adalah langkah-langkah membuat brownies coklat mudah:

  1. Terlebih dahulu, panaskan oven kepada suhu 175 darjah Celsius.
  2. Kemudian, cairkan coklat pekat bersama-sama dengan mentega dalam double boiler atau dalam microwave. Setelah coklat dan mentega telah cair, biarkan kesejukan selama 5 minit.
  3. Sekarang ambil mangkuk besar dan pukul telur separuh dari kesemua bahan gula perang halus sampai kembang. Kemudian masukkan bahan gula perang halus dan pukul hingga kembang lagi.
  4. Tambahkan ekstrak vanila kepada campuran telur dan gula, kemudian masukkan campuran coklat pekat dan mentega yang telah dicairkan. Gaul rata.
  5. Seterusnya, ayakkan tepung gandum, serbuk koko, dan garam ke dalam adunan dan gaul rata.
  6. Letakkan adunan ke dalam loyang dan bakar selama 20 minit.
  7. Selepas itu, keluarkan loyang dari oven dan biarkan brownies sejuk selama 10 minit.
  8. Potong brownies kecil-kecil dan hidang.

Sungguh mudah, bukan? Dalam masa 45 minit sahaja, anda boleh menyediakan brownies coklat yang enak dan sedap untuk keluarga dan sahabat-sahabat anda. Pastikan anda menghidangkan brownies coklat ini dengan susu atau pun ais krim vanilla yang segar.

Apa yang menarik mengenai brownies coklat biasa ini adalah bahawa ia mempunyai tekstur yang lembut dan berair, tetapi pada masa yang sama, ia mempunyai kepekatan coklat yang sangat tinggi. Tidak hairanlah ramai pecinta brownies di seluruh dunia memilih brownies sebagai jenis kek bar yang paling disukai.

Jangan tunggu lagi, cuba resipi brownies coklat mudah ini hari ini dan lihat betapa mudahnya memasak brownies coklat yang enak dengan langkah yang sangat mudah diikuti. Jangan lupa untuk berkongsi resipi ini dengan rakan-rakan anda juga!

Resepi Fudgy Brownies Azlita

If you are looking for Resepi fudgy brownies mudah di joglo, you've visit to the right page. We have pics like Resepi fudgy brownies mudah di joglo, resepi brownies moist new fudgy brownies brownies kedut sukatan cawan, chocolate brownies kedut by azlita masam manis. Read more:

Resepi kek coklat fudge brownies feed news indonesia, chocolate brownies kedut by azlita masam manis

Fudgy moist rocketcdn resepi kedut biji sedap telur. Resepi brownies moist new fudgy brownies brownies kedut sukatan cawan. Resepi brownies moist new fudgy brownies brownies kedut sukatan cawan. Chocolate brownies kedut by azlita masam manis. Resepi fudgy brownies khalifah media networks khalifah media networks. Resepi fudgy brownies kedut resepi bergambar. Resepi kek coklat fudge brownies feed news indonesia


Also read:

    .