Resepi Nasi Goreng Cendawan

Resepi nasi goreng kerang, resep nasi goreng cina, resepi nasi goreng, resepi nasi goreng pattaya, resepi nasi lemak, resepi nasi tomato, resepi nasi goreng kampung,

Selamat datang semua! Hari ini, saya ingin berkongsi satu lagi resepi yang pasti akan membuatkan anda terliur. Ia adalah Resepi Nasi Goreng Cendawan NZ, dan saya pasti ramai di antara anda yang teruja untuk mencuba resepi ini.

Gambar Makanan

Seperti yang anda lihat pada gambar di atas, Resepi Nasi Goreng Cendawan NZ ini benar-benar kelihatan menggiurkan. Dengan cendawan yang dikombinasikan dengan nasi goreng, ini pasti akan menjadi hidangan yang sempurna untuk dimakan pada setiap masa.

Bahan-bahan

  • 2 cawan nasi
  • 1 cawan cendawan yang telah dipotong kecil
  • 1/2 cawan kecil sayur-sayuran seperti kacang kuda, jagung, dan lobak merah
  • 2 sudu besar sos cili
  • 1 sudu besar minyak ikan
  • 1 sudu besar kicap
  • 1 biji telur
  • Garam dan lada hitam ikut selera
  • Bawang holland untuk hiasan

Cara-cara

  1. Tumbukkan semua bahan seperti sos cili, minyak ikan, kicap, garam, dan lada hitam.
  2. Dalam kuali yang besar dan di atas api yang sederhana, letakkan sedikit minyak dan masukkan telur. Biarkan telur itu goreng sedikit dan kemudian masukkan nasi.
  3. Kacau sebati sehingga nasi benar-benar tercampur dengan telur yang telah digoreng sehingga itik telur tersebar merata di seluruh nasi.
  4. Seterusnya, letakkan semua sayur-sayuran bersama-sama dalam periuk dengan sedikit minyak.
  5. Tumis sayur-sayuran tersebut selama beberapa minit sehingga sayur-sayuran itu menjadi lembut.
  6. Campurkan sayur-sayuran yang telah ditumis dengan nasi yang telah dimasak tadi dan kacau rata.
  7. Akhir sekali, letakkan nasi goreng tersebut dalam pinggan dan taburkan bawang holland pada atas hidangan tersebut.

Jadi, itu dia! Resepi Nasi Goreng Cendawan NZ yang sangat menggiurkan. Perfect untuk sarapan pagi atau makan malam. Cuba resepi ini dan anda pasti tidak akan kecewa. Terima kasih kerana membaca dan selamat mencuba!

Resepi Nasi Goreng Cendawan

If you are searching about Resepi nennie khuzaifah nasi goreng cendawan, you've came to the right web. We have pics like Resepi nasi goreng cendawan yang sedap mengancam! resepi.my, resepi nasi goreng cendawan yang sedap mengancam! resepi.my, resepi nasi goreng cendawan daging black pepper. Here it is:

Resepi nennie khuzaifah nasi goreng cendawan, resepi nasi goreng kampung (versi cili kering) resepi.my

Resepi nasi goreng cendawan yang sedap mengancam! resepi.my. Resepi nasi goreng cendawan daging black pepper. Goreng cendawan resepi daging ramuannya. Nasi cendawan goreng resepi bahan nennie khuzaifah. Nasi goreng cendawan shitake fiza's cooking. Cara masak nasi goreng. Resepi cendawan goreng nasi resepichenom istimewa kampung minit


Also read:

    .