Resepi Doh Pizza Frozen

Resepi doh pizza frozen brands, resepi doh pizza frozen totino s, resepi doh pizza frozen reviews, resepi doh pizza frozen walmart, resepi doh pizza frozen food, resepi doh pizza gebu, resepi doh pizza, resepi doh karipap, resepi doh pizza gebu,

Berikut adalah resepi lengkap untuk membuat kulit pizza yang gebu dan boleh disimpan dalam penyimpanan beku. Dengan resepi ini, anda boleh membuat beberapa keping pizza sekaligus dan menyimpannya untuk dimakan pada bila-bila masa yang anda suka.

Gambar

Bahan-bahan:

  • 500g tepung gandum
  • 1 paket yis
  • 1 sudu besar gula
  • 1 sudu besar garam
  • 60ml minyak zaitun
  • 310ml air suam

Cara-cara:

  1. Untuk membuat adunan, gabungkan tepung gandum, yis, gula dan garam di dalam mangkuk besar.
  2. Tuangkan minyak zaitun dan air suam ke dalam campuran bahan kering, lalu adun bahan hingga tercampur rata dan menjadi adunan yang lembut.
  3. Letakkan adunan di atas meja yang bersih dan rata, dan uli adunan hingga menjadi bulat dan berkilat selama kira-kira 10 minit.
  4. Sapukan sedikit minyak zaitun pada mangkuk besar dan letakkan adunan di dalamnya.
  5. Tutup mangkuk dengan plastik dan simpan di dalam peti sejuk selama 1 jam atau sehingga adunan naik dua kali ganda.
  6. Apabila adunan siap, keluarkan dari peti sejuk dan letakkan di atas meja yang bersih dan rata.
  7. Mula gilas adunan menggunakan gilasan farin dengan ketebalan 2cm.
  8. Gunakan sukatan yang sesuai untuk mengukur saiz kek yang anda perlukan dan gunakan pemotong kek untuk memotong kepingan kek menurut saiz yang diperlukan.
  9. Letakkan kepingan kek di atas dulang pembakar dan simpan di dalam pembekar suhu bilik selama 30 minit.
  10. Setelah itu, kepingan kek siap untuk dibakar pada suhu 220 darjah Celsius selama 10-15 minit atau sehingga kulit pizza menjadi kekuningan keemasan.
Sekarang, anda sudah dapat membuat kepingan kulit pizza gebu dengan mudah dan segera. Simpan kulit pizza dalam penyimpanan beku untuk kegunaan masa hadapan atau gunakan segera untuk mencipta sajian yang sedap untuk keluarga dan rakan-rakan anda. Selamat mencuba!

Resepi Doh Pizza Frozen

If you are searching about Cara membuat doh pizza cara membuat pizza by puguh kristanto, you've came to the right web. We have pictures like Cara lengkap untuk membuat kulit pizza yang boleh disimpan frozen. gebu, resepi doh pizza crispy mi twitter, resepi nannie pizza tuna & thousand island. Read more:

Made by shas frozen seafood pizza, cara lengkap untuk membuat kulit pizza yang boleh disimpan frozen. gebu

Resepi doh pizza mudah dan lembu ani jeden. Resepi doh pizza frozen 13 descargar. Resepi bidadari. Fizik graf gerakan soalan resepi doh frozen pizza. Resepi doh pizza crispy mi twitter. Lembut gebu kulit. Soalan graf gerakan fizik edx courses


Also read:

.