Resepi Yee Mee Goreng Che Nom

Resepi yee mee goreng che nom kari, resepi yee mee goreng che nom ayam, resepi yee mee goreng recipe, resepi yee mee goreng kicap, resepi yee mee goreng seafood, resepi yee mee sizzling, resepi yee mee kantonis, resepi yee mee goreng, resepi yee mee sup,

Bila rasa bosan dengan hidangan biasa-biasa je, apa kata cuba menyediakan Sizzling Yee Mee yang simple ini. Teknik memgoreng yee mee ini memang tak biasa dan sangat amat menepati citarasa saya. Jika anda mempunyai keseronokan yang sama dalam mencuba hidangan baru, klik terus ke resepi ini!

Bahan-Bahan:

- 2 punnet (640g) yee mee
- 1 cawan labu bawang (dihiris)
- 2 sudu besar sos tiram
- 1 smp cili kisar
- 5 ulas bawang putih (di hiris)
- 1 smp lada hitam kasar
- 2 sudu besar kecap pekat
- 50ml air
- 60g udang besar (belah dua)
- 2 sudu besar minyak masak

Cara Memasak:

- Panaskan decak di atas api sederhana. Letakkan minyak masak dan biarkan ia panas.
- Masukkan udang ke dalam kuali dan goreng selama 3 minit atau sehingga ia menjadi masak sepenuhnya. Kemudian toskan udang.
- Biarkan sedikit minyak dan tumislah hirisan bawang putih hingga wangi. Selanjutnya, masukkan cili kisar dan labu bawang. Kacau sehingga ia garing. Keluarkan bahan-bahan ini dari kuali.
- Panaskan kembali decak dan masukkan yee mee di dalamnya. Kocakkan kuali dengan pantas dan masukkan sos tiram, kecap dan lada hitam.
- Masukkan air dan sambungkan kocakan sehingga sos diratakan di seluruh yee mee.
- Sambungkan dengan udang, bawang putih dan cili kisar yang telah dimasak tadi. Gynakan decakan yang panas dan beri beberapa minit.
- Apabila anda lihat yee mee berubah kecoklatan dan sedikit crunchy, anda bolehlah angkat dan tuangkan ke atas pinggan yang ada sedikit minyak goreng (sizzling pan)

Bagaimana rasanya? Sedap? Sizzling Yee Mee itu benar-benar menggugah selera dan boleh membuatkan anda memintanya lagi dan lagi. Dalam masa yang singkat dan menggunakan hanya beberapa bahan, anda bolehlah mencuba resepi ini di rumah. Selamat mencuba!

Resepi Yee Mee Goreng Che Nom

If you are searching about Yee mee goreng yang simple azie kitchen, you've visit to the right place. We have pictures like Mee goreng mamak resepi che nom, sizzling yee mee recipe sizzling pan fried noodles teet parn yee meen, resipi yee mee kicap resepi bergambar. Here it is:

Sizzling yee mee recipe sizzling pan fried noodles teet parn yee meen, resipi yee mee goreng resepi bergambar

Resipi yee mee sedap resepi bergambar. Goreng yee. Resipi yee mee kicap resepi bergambar. Resepi mee sizzling che nom 🔥resepi mee goreng basah viral mudah dan. Resepi yee taugeh bonda kicap resipi resepibonda. Goreng basah resepi seafood bakar sotong noodles tofu sedap jom fry jemu tauhu berbuka dah asyik hancur nasi memasak hailam. Yee mee resepi goreng waiem kantonis


Also read:

.