Resepi Jeruk Mangga Putih

Cara membuat jeruk mangga, resepi bawang putih jeruk, cara buat jeruk mangga, gambar buah mangga hitam putih, resepi jeruk mangga, resepi jeruk lobak putih, resepi jeruk timun, resepi jeruk buah, resepi jeruk cili, resepi jeruk betik, resepi bawang putih jeruk, resepi petai jeruk,

Jeruk mangga rangup asam boi adalah jenis jeruk yang sangat popular di negara Malaysia. Jeruk ini sangat sesuai dimakan sebagai hidangan penutup atau camilan. Untuk membuat jeruk mangga rangup asam boi yang sempurna, disarankan agar semuanya bahan dan cara perbuatannya diikuti dengan tepat. Berikut adalah resep bagi jeruk mangga rangup asam boi yang enak dan rangup.

Gambar

Bahan-bahan untuk Jeruk Mangga Rangup Asam Boi

  • 2 mangga yang matang
  • Air asam boi secukupnya
  • Gula pasir secukupnya
  • Garam secukupnya
  • Serai secukupnya
  • Daun limau purut dan daun kari secukupnya

Cara-cara Membuat Jeruk Mangga Rangup Asam Boi

  1. Pertama, kupas kulit mangga, lalu potong dalam bentuk kecil-kecil.
  2. Campurkan gula pasir dan garam, lalu aduk rata bersama dengan potongan-potongan mangga.
  3. Tambahkan air asam boi secukupnya agar mangga terendam, dan aduk rata hingga gula dan garam larut.
  4. Selanjutnya, masukkan daun kari, serai dan daun limau purut. Aduk rata dan diamkan selama kira-kira 30 minit.
  5. Setelah itu, takir jeruk mangga rangup asam boi ke dalam bekas dan tutup rapat. Simpan dalam peti sejuk selama kira-kira 1 jam.
  6. Jeruk mangga rangup asam boi yang enak dan siap disajikan!

Itulah resep untuk jeruk mangga rangup asam boi yang lezat dan menyegarkan. Untuk memberikan rasa yang lebih menyegarkan, disarankan agar menjadikan jeruk ini sebagai hidangan hidangan penutup atau camilan di tengah hari. Nikmatilah jeruk mangga rangup asam boi yang segar dan enak bersama keluarga dan teman-teman.

Resepi Jeruk Mangga Putih

If you are searching about Resepi jeruk mangga rangup asam boi 1 descargar, you've visit to the right web. We have pictures like Resepi jeruk mangga (bikin terliur!) bidadari.my, 3 resepi jeruk mangga yang padu ceriasihat, wind of change jeruk pedas pauh a.k.a mangga. Here you go:

3 resepi jeruk mangga yang padu ceriasihat, resepi jeruk mangga senang rasa sama level dengan jeruk mangga pak ali

Resipi jeruk mangga muda resepi bergambar. Jeruk mangga pedas pauh. Resepi jeruk mangga rangup asam boi 1 descargar. 3 resepi jeruk mangga yang padu ceriasihat. Mangga jeruk asam boi resepi krup krap rangup guna snek sesuai rahsia letak peti semalaman dailymakan mingguanwanita sangat sedap pedas. Resepi jeruk mangga senang rasa sama level dengan jeruk mangga pak ali. Mangga jeruk berlada cili resipi resepi yummylicious


Also read:

.