Resepi Biskut Raya Dulu Dulu

Resepi biskut raya 2020, resepi biskut ulat bulu, resepi biskut raya mudah, resepi biskut raya che nom, resepi biskut dan kek hari raya, resepi biskut raya azlina ina, resepi biskut raya bergambar, resepi biskut raya, resepi biskut raya azlina ina, resepi biskut suji, resepi biskut raya chef wan, resepi biskut makmur,

Jom kita main teka-teki nama kuih! Teka-teki ini datang dari satu gambar yang menarik perhatian saya di dalam portal di telefon bimbit saya. Saya pun memutuskan untuk menjaga kesihatan mental saya dan mengambil cabaran ini dengan cuba teka nama kuih dalam gambar tersebut.

Cuba Teka Kuih Apa Ini?

Setelah beberapa ketika, saya berjaya meneka betul nama kuih dalam gambar tersebut. Rupanya, namanya adalah Kuih Lapis. Tidak sabar untuk tahu resepi dan cara-cara membuatnya.

Resepi Kuih Lapis

Bahan-bahan:

  • 250g tepung beras
  • 100g tepung kastad
  • 100g tepung jagung
  • 800ml santan
  • 450g gula merah
  • 2 helai daun pandan
  • Garam secukup rasa

Cara-cara:

  1. Pukul gula merah, daun pandan, santan dan garam hingga sebati.
  2. Tambahkan tepung beras, tepung kastad dan tepung jagung sambil dikacau dengan perlahan.
  3. Setelah adunan menjadi satu, ayak dan bersihkan segala ketul- ketul tepung agar tiada gumpalan.
  4. Masukkan adunan ke dalam acuan dan kukus setiap lapisan selama 10 minit.
  5. Apabila sudah siap, keluarkan kuih dari acuan dan biarkan ia sejuk.
  6. Sebelum disajikan, potong kuih lapis mengikut saiz yang diinginkan.

Dalam teka-teki dan mencari resepi kuih ini, saya gembira kerana dapat menambah pengetahuan tentang kuih tradisional kita. Ia juga menyemarakkan semangat cinta pada warisan budaya kita.

Untuk anda yang ingin mencari lebih banyak lagi masakan dan resepi, pastikan untuk terus mengikuti portal kami. Kami sentiasa menyediakan informasi terkini dan menarik untuk membantu anda menambah ilmu dalam dunia kulinari. Selamat memasak!

Resepi Biskut Raya Dulu Dulu

If you are looking for Resepi biskut kelapa legend…biskut raya duludulu yang mudah dan, you've visit to the right place. We have pics like Koleksi resipi biskut raya popular, sedap & boleh buat niaga., resepi biskut kelapa legend…biskut raya duludulu yang mudah dan, koleksi resipi biskut raya lama. kembalikan nostalgia di pagi raya. Here you go:

Resepi biskut raya duludulu / 4.1 hi, there you can download apk file, top 10 'kuih raya' for ramadan thehive.asia

Resepi biskut kelapa legend…biskut raya duludulu yang mudah dan. Resipi biskut lejen mama carey, ada cara untuk pastikan gula aisingnya. Biskut kuih resepi sedap teka senarai cookies uf hamper lemau resipi delight teki pilihan membuatnya berperisa beku dingin beriyani. Raya kuih mazola biscuits ramadan nut. Biskut kuih sedap otai tiada tandingan pencuci mulut kek tak. Koleksi resipi biskut raya lama. kembalikan nostalgia di pagi raya. Resepi biskut raya duludulu / 4.1 hi, there you can download apk file


Also read:

.