Resepi Karipap Ala Ikea

Resepi karipap ala ikea furniture, resepi karipap ala ikea near, resepi karipap alaska, resepi karipap alamo, resepi karipap alan, resepi karipap alaskan, resepi karipap kentang, resepi karipap rangup, resepi karipap frozen, resepi karipap pusing chef liza, resepi karipap inti ikan, resepi karipap sedap,

Siapa suka makan karipap? Tak kira la kecil ke besar, karipap selalu menjadi pilihan sebagai snek petang yang memuaskan. Kali ini, kami berkongsi resepi karipap alaala IKEA yang sedap dan pastinya mudah untuk diikuti. Siapkanlah periuk dan alatan memasak, kita mula resepi!

Bahan-bahan:

  • 2 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan minyak masak
  • 1/4 cawan air
  • 1 labu kentang besar, dikupas dan dicincang
  • 1 biji bawang besar, dicincang
  • 2 tangkai daun sup, dicincang
  • 1 sudu teh jintan manis
  • 1 sudu teh ketumbar
  • 1/2 sudu teh serbuk kunyit
  • Garam secukup rasa
  • Gula secukup rasa

Cara-cara:

  1. Kentang yang telah dicincang dimasak dalam air mendidih sehingga empuk. Angkat dan lumatkan hingga keadaan lembut.
  2. Panaskan sedikit minyak dalam kuali dan tumis bawang, daun sup, jintan manis, ketumbar dan serbuk kunyit hingga wangi.
  3. Campurkan kentang yang telah dilumatkan, garam, dan gula ke dalam kuali dan adun rata.
  4. Dalam bekas yang berasingan, campurkan tepung gandum, minyak masak dan air. Uli hingga sebati dan laraskan sekiranya perlu.
  5. Untuk menghasilkan saiz karipap yang seragam, gunakan acuan karipap.
  6. Letakkan sedikit adunan kentang di atas kulit karipap. Lipat kulit dan tekan bahagian tepi dengan menggunakan garfu untuk membentuk corak bulan.
  7. Panaskan minyak dalam kuali dan goreng karipap hingga kuning keemasan. Angkat dan toskan minyak.
  8. Sebagai penutup, nikmatilah karipap alaala IKEA yang sedap ini dengan kegemaran kopi atau teh panas.

Apabila membeli pemilik IKEA, pasti tidak dapat ditolak untuk mencuba pelbagai makanan yang disajikan di situ. Namun, ianya tidak selalu praktikal untuk pergi ke IKEA setiap kali kita mengidam sesuatu. Oleh itu, kami harap resepi karipap alaala IKEA yang mudah ini dapat menghilangkan rindu anda. Jom cuba buat sendiri di rumah!

Resepi Karipap Ala Ikea

If you are searching about Resepi karipap besar telur rebus ikea karipap ikea harga, you've came to the right page. We have images like Resepi meatball ala ikea bakso, makanan, memasak, karipap ala ikea ~ swesia's journey, resepi karipap besar telur rebus ikea karipap ikea harga. Here you go:

Karipap ala ikea ~ swesia's journey, karipap ikea resepi

Karipap ikea resepi. Karipap sedap serius memang telur. .beyond myself. ~ karipap ikea. Resepi meatball ala ikea bakso, makanan, memasak. Resepi karipap telur rebus ala ikea tunsha ayunie. Karipap resepi telur penuh untuk. Pin on currypuff


Also read:

.