Resepi Ayam Masak Kicap Pekat Pedas

Resep ayam kecap pedas, cara masak kicap ayam, cara masak kicap ayam, resepi ayam masak kicap chinese style, resepi ayam masak kurma, resepi ayam paprik, resepi ayam masak merah, resepi ayam penyet, resepi ayam goreng kunyit,

Siapa yang tidak suka dengan masakan yang pedas dan pekat seperti Resepi Ayam Masak Kicap Pedas Pekat? Dalam hidangan ini, ayam dimasak dengan kicap manis yang dicampurkan dengan rempah ratus yang dihancurkan, diperap dan dimasak dengan sos cili dan sos tiram sehingga terhasilnya hidangan yang pedas dan sedap ini.

Bahan-bahan:

Untuk hidangan Resepi Ayam Masak Kicap Pedas Pekat ini, anda memerlukan:

  • 3 sudu besar minyak masak
  • 1 biji bawang besar, dipotong dadu
  • 1 cm halia, dicincang halus
  • 2 helai daun kari
  • 1 labu bawang merah, dipotong dadu
  • 1 batang serai, diketuk
  • 700g ayam, dipotong kecil-kecil
  • 1 sudu besar sos cili
  • 1 sudu besar sos tiram
  • Garam secukup rasa

Cara-cara:

Untuk menyediakan hidangan Resepi Ayam Masak Kicap Pedas Pekat ini, and aperlu mengikuti langkah-langkah mudah seperti berikut:

  1. Panaskan minyak di dalam kuali.
  2. Tumis bawang besar, halia, daun kari, bawang merah dan serai hingga naik bau.
  3. Masukkan ayam dan kacau hingga ayam berubah warna.
  4. Tambahkan sos cili dan sos tiram.
  5. Kacau dan masak selama 5 minit hingga kering dan pecah minyak.
  6. Tambahkan sedikit garam secukup rasa.

Sudah siap! Hidangan ini boleh disajikan bersama dengan nasi panas dan sayur-sayuran untuk menjadikan ia lebih menjamu selera. Jangan lupa untuk mencuba hidangan ini di rumah dan berkongsi resepi ini bersama-sama dengan keluarga dan rakan-rakan anda.

Resepi Ayam Masak Kicap Pedas Pekat adalah hidangan yang sangat mudah untuk disediakan. Ia juga merupakan hidangan yang sangat sesuai untuk dihidangkan ketika rakan-rakan dan keluarga berkunjung ke rumah anda. Keistimewaan hidangan ini adalah rasa pedas dan pekat yang akan membiarkan hidangan ini berair mulut anda dengan kepuasan yang tidak dapat digambarkan.

Anda tidak perlu khawatir kerana semua bahan yang diperlukan untuk menyediakan hidangan Ayam Masak Kicap Pedas Pekat ini boleh didapati dengan mudah di pasaran berhampiran anda. Oleh itu, jangan lepaskan peluang ini untuk mencuba resepi yang sedap dan pedas pada masa yang sama!

Resepi Ayam Masak Kicap Pekat Pedas

If you are looking for Resepi ayam masak kicap pedas pekat — mykmu.net, you've visit to the right place. We have images like Resepi ayam masak kicap pedas pekat — mykmu.net, resepi ayam masak kicap pekat pedas. mudah dan sedap!, resepi ayam masak kicap pedas pekat — mykmu.net. Here it is:

Cara masak ayam masak kicap sup sedap resipi berkali makan kali halia, resepi ayam masak kicap club resepi ayam masak kicap by 🍴dapo rs ️

Cara masak ayam masak kicap sup sedap resipi berkali makan kali halia. Resepi ayam masak kicap club resepi ayam masak kicap by 🍴dapo rs ️. Ayam resepi kicap pekat masak. Resepi ayam masak kicap pedas pekat — mykmu.net. Ayam masak kicap resepi kuah pekat telur. Resepi ayam masak kicap pekat pedas. mudah dan sedap!. Resepi ayam masak kicap pedas pekat — mykmu.net



Also read:

.