Resepi Corn Dog Che Nom

Resepi corn dog che nom otak2, resepi corn dog che nom kek, resepi corn dog cheese, resepi corn dog cheetos, resepi corn dog mudah, resepi cornflakes madu, resepi corn flakes bermadu,

Masih mencari inspirasi untuk menu sarapan atau camilan Anda? Anda mungkin bisa mencoba memasak Resepi Corn Dog Korea yang sedang viral. Dalam resep ini, ada penambahan mozzarella cheese yang leleh yang membuat rasanya semakin enak dan gurih. Ikuti langkah-langkah berikut untuk memasaknya!

Bahan-bahan yang Diperlukan:

  • 1 cawan tepung gandum
  • ¼ cawan gula
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1 biji telur besar
  • ¾ cawan susu segar
  • ½ cawan mozarella cheese
  • 1 pakai sosis ayam atau sosis ayam cheese (as desired)
  • Skewer kayu, secukupnya
  • Minyak untuk menggoreng, secukupnya

Cara Memasak:

Pertama-tama, ambil mangkuk besar dan campurkan tepung gandum, gula dan baking powder, aduk rata. Kemudian, tambahkan telur dan susu segar di dalam mangkuk tersebut dan aduk kembali hingga tercampur rata.

Potong mozarella cheese menjadi ukuran kecil, dan sisihkan. Kemudian, potong sosis ayam sesuai dengan ukuran yang diinginkan.

Panaskan minyak goreng dalam kuali yang cukup dalam hingga siap digunakan. Masukkan skewer kayu pada sosis ayam dan masukkan dalam adunan bankit. Pastikan sosis ayam terbalut dengan adunan hingga merata.

Setelah itu, masukkan adunan ke dalam minyak yang sudah dipanaskan dan goreng hingga kekuningan, jangan lupa untuk diaduk-aduk agar warnanya merata. Angkat dan tiriskan rata-rata selama 2-3 minit sebelum diberi hiasan.

Sajikan dengan keropok atau kentang goreng. Resepi untuk corn dog Korea ini sangat mudah dan tidak memerlukan waktu lama untuk dipersiapkan. Anda bisa mencobanya di rumah dan menikmati makanan lezat ini bersama keluarga atau teman-teman!

Langkah Mudah untuk Memasak Resepi Corn Dog Korea

  1. Siapkan semua bahan-bahan yang dibutuhkan.
  2. Campurkan tepung gandum, gula dan baking powder.
  3. Tambahkan telur dan susu segar dan aduk hingga tercampur rata.
  4. Potong mozarella cheese menjadi kecil-kecil dan potong sosis ayam sesuai dengan ukuran yang diinginkan.
  5. Tusukkan skewer kayu ke dalam sosis ayam dan masukkan dalam adunan bankit.
  6. Goreng dalam minyak yang sudah dipanaskan hingga kekuningan, lalu angkat dan tiriskan selama 2-3 minit sebelum diberi hiasan.
  7. Sajikan dengan keropok atau kentang goreng.

Selamat mencoba!

Resepi Corn Dog Che Nom

If you are searching about Lebih 25k 'shares', wanita ini kongsi resepi corn dog korea viral, you've visit to the right page. We have pictures like Resepi corn dog keju yang sedap (korean food) buat orang lapo, lebih 25k 'shares', wanita ini kongsi resepi corn dog korea viral, siap boleh tarik cheese tak putusputus, ini resepi corn dog viral anda. Here it is:

5 resep cara membuat corn dog ala korea, gampang!, resepi corn dog keju yang sedap (korean food) buat orang lapo

Resepi 25k kongsi alia. 25k resepi kongsi alia. Resepi leleh mozarella bidadari corndog roti. 5 resep cara membuat corn dog ala korea, gampang!. Corndog resepi mozzarella myresipi terliur. Resepi corn dog. Resepi sosej cheese crispy liga mx p



Also read:

.