Resepi Fish Ball Celup Tepung

Resepi fish ball celup tepung terengganu, resepi fish ball celup tepung kuantan, resepi fish ball celup tepung hujung, resepi fish ball celup ikat, resepi fish ball celup chrome, resepi fish ball celup baju, resepi fish ball soup, resepi fish fillet, resepi fish ball, resepi fishball homemade, resepi fish and chips, resepi fishball,

Jom kita cuba resepi ikan celup tepung yang rangup dan sedap ni! Bila kunyah-kunyah, pastinya akan terasa lemak yang kena tepat pada citarasa kita. Kuah cili yang dibuat sedikit pedas, sekali makan, pasti nak lagi! So, mari ikuti resipi ini untuk mencuba di rumah.

Bahan-bahan:

  • 300gm ikan tenggiri (dipotong bulat)
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan tepung beras
  • 1 sudu teh serbuk kunyit
  • 1 sudu teh serbuk halba (jintan manis)
  • Garam masin secukup rasa
  • Air secukupnya
  • Minyak untuk menggoreng

Cara-cara:

  1. Perap ikan dengan garam sedikit
  2. Untuk membuat adunan tepung, campurkan tepung gandum, tepung beras, serbuk kunyit, serbuk halba dan garam. Gaulkan rata.
  3. Lecekkan sedikit air pada adunan tepung sehingga menjadi sebati dan tidak terlalu pekat.
  4. Setelah adunan tepung dan ikan disediakan, panaskan minyak dalam kuali hingga garing.
  5. Celupkan ikan ke dalam adunan tepung hingga keseluruhan permukaan ikan tertutupi tepung. Gulingkan ikan pada adunan tepung sehingga kelihatan agak tebal.
  6. Letakkan ikan dipanaskan minyak yang sedang bergegar. Goreng sehingga kedua-dua sisinya garing keemasan.
  7. Angkat ikan dari kuali dan letakkan ke atas kertas tisu untuk mengurangkan kadar minyak berlebihan.
  8. Sedia untuk dinikmati! Ikan celup tepung ni senang disediakan dan sangat lazat jika dihidangkan bersama kuah cili dan nasi putih yang hangat.

Sangat mudah dan ringkas bukan resipi ikan celup tepung yang kami kongsikan ini. Cuba di rumah dan nikmati hidangan yang sangat sedap ini bersama keluarga tercinta. Pasti mereka akan terus menuntut hidangan ini dalam masa-masa akan datang.

Resepi Fish Ball Celup Tepung

If you are looking for Resepi fish ball celup tepung dunia belajar, you've visit to the right place. We have pics like Resepi ikan celup tepung teramat sedappp, dia punya tepung tu halus dan, resepi dan cara membuat ikan celup tepung serta tips membuat tepung, ikan celup tepung simple koleksi resepi emak. Read more:

Resepi fish ball celup tepung dunia belajar, resepi fish ball mudah and sedap soul food, healthy recipes, food

Tepung celup resepi rangup mudah. Resepi ikan celup tepung tanpa telur crazy madinsane. Resepi segera dori guna masakan khas. Resepi mee pok fish ball ani jeden. Tepung celup resepi ikan rangup halus. Resepi fish ball mudah and sedap soul food, healthy recipes, food. Tepung celup membuat resepi goreng rangup serta



Also read:

.