Resepi Ikan Patin Stim Limau

Resepi ikan patin stim limau resto, resepi ikan patin stim limau garden, resepi ikan patin stim limau ais, resepi ikan patin stimuli, resepi ikan patin stimulate, resepi ikan patin stimpy, resepi ikan patin tempoyak, resepi ikan patin asam tempoyak, resepi ikan cencaru, resepi ikan siakap, resepi ikan singgang, resepi ikan masak kicap,

Jom buat hidangan istimewa dengan resipi ikan patin steam! Ikan patin merupakan salah satu jenis ikan yang mudah ditemui di pasaran. Ia mempunyai daging yang lembut dan enak dimakan apabila dimasak dengan betul. Berikut adalah resipi dan langkah-langkah untuk membuat hidangan ikan patin steam yang sedap, mudah dan sihat.

Bahan-bahan:

- 1 ekor ikan patin (dibersihkan dan diletakkan dalam pinggan)

- 1 inci halia (diketuk)

- 2 helai daun limau purut

- 1 batang serai (diketuk halus dan diiris)

- 3 ulas bawang putih (diketuk)

- 3 biji cili padi (dihiris nipis)

- 1 inci lada hitam (diketuk kasar)

- 1 camca besar minyak masak

- 1 camca teh garam

- Sedikit air

Cara-cara:

1. Panaskan periuk untuk mengukus ikan patin.

2. Masukkan halia, daun limau purut, serai, bawang putih dalam ikan patin.

3. Taburkan cili padi dan lada hitam di atas ikan patin.

4. Masukkan minyak masak dan garam ke dalam ikan patin.

5. Tuangkan air sedikit demi sedikit ke dalam ikan patin.

6. Tutup periuk dan kukus ikan patin selama 20-25 minit.

7. Hidangkan ikan patin steam yang sihat dan sedap dengan nasi putih dan sos cili padi.

Hidangan ikan patin steam adalah hidangan yang terbaik untuk mereka yang inginkan hidangan yang ringan, sihat dan mudah untuk disediakan. Ia mempunyai rasa yang enak dan segar serta sangat sesuai untuk dimakan sepanjang tahun. Selain itu, hidangan ini juga dapat memuaskan selera mereka yang mahukan kelainan dari hidangan masakan biasa.

Tip memilih Ikan Patin:

Pilih ikan patin yang segar. Cara memilih ikan patin adalah dengan melihat mata ikan yang besar dan berkilau, sisik ikan yang tidak terkelupas dan daging yang kenyal. Pastikan juga ikan itu tidak mempunyai bau yang tidak enak. Ikan patin yang segar dan berkualiti tinggi dapat memberikan rasa yang lezat dan nikmat pada hidangan anda.

Tip pengukusan:

The best way to steam fish is by using a wok or large skillet with a lid. Fill the wok or pan with enough water to just below the bottom of the steaming rack, and bring the water to a boil. Place the fish on the steaming rack and put the lid on. Steam for 20-25 minutes to properly steam the fish.

Sekarang anda sudah tahu resipi dan cara-cara untuk membuat hidangan ikan patin steam yang sihat dan sedap. Anda boleh mencuba hidangan ini di rumah dan kongsikan dengan keluarga dan sahabat-sahabat anda. Pastikan anda memilih ikan patin yang berkualiti tinggi dan segar untuk memberi rasa yang lebih nikmat pada hidangan anda. Selamat mencuba!

Resepi Ikan Patin Stim Limau

If you are looking for Resepi ikan kerapu merah masak stim limau yang mudah tapi sedap aku, you've visit to the right page. We have pictures like Resepi ikan patin steam.... youtube, 8 aneka resepi ikan patin yang anda boleh cuba termasuk patin masak, resepi siakap masak stim halia cerita ceriti ceritu mamapipie. Read more:

Resepi ikan patin steam.... youtube, 8 aneka resepi ikan patin yang anda boleh cuba termasuk patin masak

Siakap limau stim resepi salaam kasturi masakan masak nipis buzzkini resipi sihat sedap paling khasiat beza mediamaklumat masing. Pin on recipes fish. Patin ikan stim resepi kukus limau pah kak dapur. Resepi masak ikan stim kerapu merah limau tapi sedap yer semak jom. Resepi ikan patin stim limau kerja kosi. Patin asam masak pedas resepi aneka tempoyak langkah bikin resipi. 8 aneka resepi ikan patin yang anda boleh cuba termasuk patin masak



Also read:

.