Resepi Bubur Ayam Marrybrown

Resepi bubur ayam simple, resep membuat bubur ayam, resep bubur ayam cina, resep bubur ayam cianjur, resep bubur ayam bandung, how to make bubur ayam, resepi bubur ayam mcd, resepi bubur ayam simple, resepi bubur nasi,

Assalamualaikum teman-teman, hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua Resepi Bubur Ayam Oat yang sedap dan shihattttt! Selain sedap, bubur ayam oat adalah makanan yang sangat kaya dengan nutrisi untuk kesihatan badan kita. Jadi, mari kita cuba masak bubur ayam oat ini sekarang!

Bahan-bahan:

1. 1 cawan oat rolled

2. 4 cawan ayam kisar

3. 4 mangkuk air

4. 2 ulas bawang putih hiris halus

5. 1 biji bawang besar diketuk kasar

6. 1 inci halia diketuk kasar

7. 2 helai daun pandan ditenun

8. 1 sudu teh biji lada sulah

9. 1/2 sudu teh garam

10. 1 sudu teh minyak masak

Cara-cara penyediaan:

1. Bersihkan oat dengan menggunakan air yang mengalir.

2. Panaskan kuali dan masukkan minyak.

3. Tumis bawang putih hingga wangi.

4. Masukkan ayam kisar dan tumis sehingga ayam berubah warna.

5. Kemudian, masukkan air bersama daun pandan dan bawang besar.

6. Rebus hingga mendidih.

7. Bubuhkan oat ke dalam air dan kacau rata.

8. Masukkan lada sulah dan garam.

9. Teruskan memasak dan kacau selama 5-10 minit.

10. Bubur siap untuk dihidangkan!

Cukup mudah dan cepat, kan? Jangan lupa nikmati bubur ayam oat ni dengan tambahan telur rebus dan cili api yang dihiris nipis. Selain itu, bubur ayam oat juga boleh dimakan sebagai snek waktu tengahari atau sebagai sarapan pagi yang lazat dan sihat. Jadi, jom cuba resepi yang saya kongsikan ini.

Semoga resepi ini dapat memberi manfaat kepada anda semua. Jangan lupa untuk berkongsi dengan keluarga dan teman-teman yang lain ya. Terima kasih telah membaca dan selamat mencubanya!

Resepi Bubur Ayam Marrybrown

If you are looking for Bubur seafood marrybrown / bubur seafood memadukan daging salmon dan, you've visit to the right place. We have pictures like Resepi bubur ayam telur masin paling sedap – my resepi, resep bubur ayam jakarta, bubur seafood marrybrown resepi bubur ayam ala marrybrown ke joglo. Here it is:

Marrybrown menu malaysia (2022) marrybrown price list & promotion, in praise of pedestrian tastes – indonesia expat

Resepi bubur ayam telur masin paling sedap – my resepi. Bubur ayam porridge soya cakwe shredded. Bubur seafood marrybrown / bubur seafood memadukan daging salmon dan. Resep bubur ayam jakarta. Resepi bubur ayam oat (makanan sihat masa kini) bidadari.my. Marrybrown ayam bubur lokataste nasi. Bubur ayam oat resepi bidadari kini sihat



Also read:

.