Resepi Pizza Lembut Dan Gebu

Dance, resepi pizza mudah dan sedap, resepi pizza mini, resepi pizza roti gardenia, resepi pizza roti, resepi pizza azie kitchen, resepi roti pizza air fryer,

Siapa yang tidak suka makanan yang manis dan enak seperti Donut? Hari ini, kami ingin berkongsi resepi Donut Gebu Dan Lembut yang pasti akan membuatkan anda ketagih akan rasanya. Resepi ini mempunyai kelebihan kerana menggunakan kentang dalam resepi yang menjadikan donut ini sangat lembut dan gebu.

Gambar Donut Gebu Dan Lembut

Bahan-bahan

  • 200gm kentang (dikukus dan dihancurkan)
  • 2 sudu besar ragi
  • 60gm gula kastor
  • 1 biji telur (dipukul rata)
  • 150ml susu segar
  • 600gm tepung gandum
  • 0.5 sdt garam
  • 75gm mentega (dihilangkan dari kulkas dan didinginkan)
  • Minyak untuk menggoreng

Cara-cara

  1. Letakkan kentang dalam suatu mangkuk agar dapat dihancurkan, tambah sedikit air agar mudah untuk dihancurkan. Setelah itu, ayakkan tepung gandum dan garam ke dalam mangkuk yang lain.
  2. Tambah ragi dan gula ke dalam mangkuk yang mengandungi kentang, dan masukkan sedikit susu segar yang telah dipanaskan. Kacau perlahan-lahan hingga sebati.
  3. Tambahkan campuran tepung yang telah diayak tadi, telur dan susu segar ke dalam mangkuk kentang. Gaulkan campuran tersebut sehingga sebati.
  4. Pastikan bahagian atas mangkuk tertutup dan biarkan adunan selama kira-kira 60 minit bagi membolehkan adunan mengembang.
  5. Setelah adunan mengembang, tambahkan mentega dalam adunan dan gaulkannya hingga sebati. Setelah itu, bentukkan adunan menjadi bentuk donut menggunakan acuan.
  6. Letakkan adunan Donut Gebu Dan Lembut dalam ketuhar dengan suhu sebanyak 170 darjah selama lebih kurang 20 minit. Bila telah masak, angkat keluar dan suamkan.
  7. Setelah Donut Gebu Dan Lembut telah cukup sejuk, gorengkan di dalam kuali yang telah dipanaskan minyaknya. Gorengkan sehingga donut itu menjadi kuning keperang-perangan, dan keluarkan dari kuali dan sejukkan.
  8. Donut Gebu Dan Lembut siap untuk dihidangkan.

Kini, anda boleh mencuba Resepi Donut ini di rumah dengan mudah. Pastikan untuk berkongsi resepi ini bersama-sama dengan kawan-kawan anda supaya semuanya dapat sama-sama menikmati kelezatan Donut Gebu Dan Lembut ini. Jangan lupa untuk menikmati Donut Gebu Dan Lembut ini bersama-sama dengan segelas kopi ataupun teh pada setiap pagi ataupun pada waktu santai anda.

Resepi Pizza Lembut Dan Gebu

If you are searching about Resepi pizza lembut dan gebu, you've visit to the right web. We have pictures like Resepi kehidupanku roti lembut, pizza gebu en.mat gebu resepi minggu ini, pin on cake recipes. Here you go:

Resepi donut gebu dan lembut donut kentang yang sangat lembut dan, resepi donut gebu dan lembut donut kentang yang sangat lembut dan

Roti resepi lembut kehidupanku. Resepi roti gardenia lembut rasanya. Resepi donut gebu gebas. sedap dan rangup di luar dan lembut di dalam. Gebu resepi. Resepi donut gebu dan lembut donut kentang yang sangat lembut dan. Resepi pizza roti gardenia yang mewah. sedap dan lembut rasanya. rugi. Resepi donut gebu dan lembut donut kentang yang sangat lembut dan



Also read:

.