Resepi Nasi Ayam Hainan Thai

Resepi nasi ayam hainan singapore, nasi ayam hainan chinese style, resepi ayam nasi ayam, resepi nasi ayam, resepi nasi ayam hainan, resepi nasi ayam penyet, resepi nasi,

Jika anda telah mencuba hidangan klasik Melayu seperti nasi ayam, pasti anda rindukan rasa yang lebih eksotik yang anda mungkin pernah dengar tentangnya tetapi belum mencubanya. Sekarang anda mempunyai peluang untuk mencuba resepi nasi ayam Hainan yang kami siapkan khas untuk anda.

Gambar Hidangan

Bahan-bahan yang Diperlukan:

  • Ayam, 1 ekor
  • Beras yang bersih, 2 cawan
  • Minyak wijen, 2 sudu besar
  • Daun ketumbar, secukup rasa
  • Pelbagai jenis sayuran (seperti bawang besar, lobak merah, daun sup, dll.), secukupnya
  • Garam, secukup rasa

Cara Memasak:

  1. Gaulkan ayam dengan sedikit garam dan masak ayam dalam periuk selama 20-30 minit.
  2. Tapis air ayam dan gunakan airnya untuk memasak nasi. Masak nasi seperti biasa tetapi dengan menggunakan air ayam sebagai pengganti air biasa.
  3. Untuk membina cita rasa yang lebih mengikut selera anda, anda pada ketika ini boleh menambahkan bawang putih yang dipotong menjadi kecil dan berminyak bersama nasi.
  4. Campurkan minyak wijen dengan beberapa sudu air ayam yang tersisa dan gaulkan bersama ayam yang telah siap dimasak.
  5. Untuk hidangan, letakkan nasi yang telah dimasak dalam mangkuk dan letakkan ayam di atas nasi. Hias dengan pelbagai jenis sayuran yang telah dipotong kecil-kecil dan berdaun ketumbar secukupnya.

Voila! Hidangan nasi ayam Hainan anda siap disajikan. Rasai kejutan dan citarasa eksotik hidangan ini! Jangan lupa untuk dihidangkan dengan sos cili yang pekat dan sos kicap utk menambah rasa.

Resepi Nasi Ayam Hainan Thai

If you are looking for Resepi nasi ayam hainan sihat ceriasihat, you've visit to the right web. We have images like Nasi ayam hainan azie kitchen, resepi nasi ayam hainan 4 kitpramenulis, resepi nasi ayam hainan sedap. aromanya harum yang membangkit selera. Here you go:

Resipi nasi ayam hainan simple dan sedap, wattie's homemade resepi nasi ayam hainan yg sedap

Ayam nasi hainan terlajak sedap resepi fha selemak santan. Resepi nasi ayam hainan chinese style resepi book l. Wattie's homemade resepi nasi ayam hainan yg sedap. Resepi nasi ayam hainan viral wallpaper. Resepi nasi ayam hainan • resepi bonda. Resepi nasi ayam hainan simple sedap original dari muallaf bukit besi. Nasi ayam hainan azie kitchen



Also read:

.